SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Söderhamns GF
Gymnastik
Information från föräldrarmöte den 20 augusti
2018-08-29 13:14

Missade du föräldrarmöte, eller bara vill bli påmind om vad som blev sagt, så hittar du informationen här:


Välkomna till en ny termin hos oss!


1. Ledare - Vi är en stor förening som växer och vi har många barn i kö. Vi är i stort behov av nya ledare inom både barn, trupp och parkour. Idag har vi cirka 100 barn i kö vilket så klart är jättekul, men det är väldigt tråkigt att vi inte kan erbjuda plats på grund av att vi saknar ledare.


Så om ni är intresserade av att bli ledare bekostar föreningen utbildning genom Svenska Gymnastikförbundet, håller i interna utbildningar och samarbete med ledare. Vi har många gymnaster som är hjälpledare, men det krävs även en myndig, ansvarig ledare i grupperna. Vid intresse, ta kontakt med någon ledare eller truppansvariga*.


2. Våra grupper - Vi har idag 3 st. parkourgrupper, 4 st. minitrupper (Lyra, Mira, Vega och Lynx), 9 st. tävlande grupper (Vuxentruppen Herkules, Sirius, Crux, Capella, Atria, Alhpa, Pollux, Astra och Adara) och 2 st. nybörjargrupper (Fenix och Orion). Namnen på trupperna är stjärnnamn eller stjärnbilder, våra gymnaster är ju våra stjärnor.


3. Vår nya hoppgrop - Nytt för terminen är vår kuddgrop. Vi löste problemet med att inte kunde gräva i hallens betonggolv genom att bygga på höjden istället. Det ger oss alla möjlighet att utvecklas ännu mera.


Regler kring gropen:


  • man får inte hoppa mer än en person åt gången
  • inga hårnålar, de kan lossna och göra illa hopparna
  • inte göra volter som inte är godkänd av sin tränare (på grund av skaderisk)


4. Policy – Styrelsen och ledarna jobbar just nu tillsammans med SISU med att ta fram en föreningspolicy, ledarpolicy och deltagarpolicy. Där kommer det att stå vad vi som förening erbjuder och står för, vad ni kan förvänta er av oss som ledare och vad vi förväntar oss av våra aktiva deltagare och deras föräldrar. Inom kort kommer vi att dela ut en broschyr att läsa och det kommer även att finnas ett dokument på vår hemsida med ytterligare information.


5. Trupperna – På grund av ett nytt reglemente och nya tävlingsregler så har det blivit nya tävlingsklasser, kunskapskrav och ålderskrav för varje klass. Det har gjort att vi fått flytta på vissa gymnaster så att alla får rätt förutsättning och att alla tävlar på rätt nivå. Detta gör vi ledare och truppansvariga* tillsammans med de berörda gymnasterna och deras föräldrar. Har man fundering kring sitt barn så kan man kontakta respektive ledare eller truppansvariga*.


6. Foto - I trupperna idag så har vi många egna Instagram-konton där vi lägger ut filmer på gymnasterna under träning. Så alla bör, om ni inte redan gjort det, fylla i en lapp om ditt/ert barn får vara med på bild/film på nätet. Vet ni med er att detta inte är gjort kontaktar ni er ledare för att fylla in en sådan. Från januari 2018 gör alla detta i samband med att anmälan görs på vår hemsida.


7. Tävling och uppvisning - Vi har beslutat att göra schema inför varje evenemang där vi skriver i gymnastens namn på förbestämda pass. Dessa ansvarar man sen själv för att byta om man ej kan hjälpa till. Vi har tidigare frågat efter frivilliga och känner att vi får jaga väldigt ofta och det tar väldigt mycket tid, så vi hoppas att detta ska funka bra.


8. USM-satsning - Vi kommer tillsammans med Hudiksvalls gymnastikförening göra en satsning för att delta i UngdomsSM i juni 2019. Detta gäller för gymnaster födda -04 till -06. Alla som är berörda ska ha fått mail, men vill ni anmäla er till uttagningen eller har frågor kontaktar ni Mikaela Halvarsson.


9. Städning av hall - Vi har gjort ett schema där trupperna har fått en lördag/ett tillfälle var under terminen då hallen ska städas. Beroende på vilken vecka man tilldelats så är det olika städ som ska göras. Schema för detta sitter i hallen. Ju fler som kommer ju fortare går det att städa.


10. Allmänna regler under träning:


  • uppsatt hår
  • barfota under redskapspassen
  • träningskläder (tighta kläder)
  • inga smycken
  • är man sjuk så är man hemma
  • föräldrar får inte gå ut på golvet under träning, bara när vi ledare ber er komma.
  • ha aldrig tuggummi, då det nu sitter tuggummi på redskap och golv
  • inte vara på redskapen utan tränare
  • syskon och andra ska inte vara på redskapen under/efter/innan träning


11. Försäljning - Det finns ingen planer på försäljning denna termin.



*Truppansvariga är Mikaela Halvarsson, mhalvarsson@live.se, och Lotta Zetterström, zetterstromlotta1@gmail.com. Kontakta dem vid frågor.



Nyhetsarkiv
Terminstart HT 20242024-08-12 12:56
Föräldramöte HT 20232023-07-07 12:56
2022-08-15 09:08
2022-02-01 08:40
Föräldramöte ht-202020-10-21 15:24
Ny lokal!2016-05-03 15:01