SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Föräldramöte ht-20
Föräldramöte HT-20
Då vi inte, som annars vid terminsstart, kan hålla i ett möte i hallen p.g.a. Covid-19 så har vi nu istället sammanställt lite information för er att ta del av.
1. Corona
Som ni vet fortsätter smittspridningen runtom i landet och vi håller kvar vid de restriktioner vi hade i våras:
• Vi vill inte att föräldrar befinner sig i hallen mer än absolut nödvändigt. Vi ledare tar emot i hallen och släpper ut gymnasterna efter avslutad träning.
• Handhygienen är fortsatt viktig! Tvätta händerna! Alla gymnaster och ledare ska också sprita sina händer innan insläpp i gymnastikhallen och vi torkar av alla redskap mellan grupperna.
• Vid förkylningssymptom stannar vi hemma, både ledare och gymnaster.
Tillsammans klarar vi det här!
2. Föreningsoverall/kläder
Föreningen kommer inför våren 2021 att införa en ny föreningsoverall som kommer att gå att prova ut och beställa på Team Sportia. Även träningskläder med föreningsloggan kommer att finnas där.
Overallen är obligatorisk för tävlingsgymnaster och ska bäras när gymnasten representerar föreningen på tävling.
Dräkt under tävlingsdagen står föreningen för. Den är obligatorisk och ska bäras av gymnast när den representerar föreningen på tävling. Föreningens dräkter får inte användas annat än när gymnasten representerar Söderhamn GF.
3. Avgifter
Medlemsavgiften är 150 kr/kalenderår.
Terminsavgiften (2 st/år) är, beroende på vilken grupp gymnasten går i och antal timmar gruppen tränar varje vecka, 600–1400 kr/termin.
Vi kommer från VT2021 att införa en tävlingsavgift om 100 kr/tävling. Detta gäller för tävlingar som Gävleborgsjakten och Uppsvenska mästerskapen som är tävlingar inom våran Region. Rikstävlingar kommer att kosta 500–1500 kr/tävling då dessa oftast innebär övernattning och mat för flera dagar.
Avgiften inför vi då vi inför varje tävling betalar en startavgift för varje trupp och för att föreningen står för dräkterna som används under tävling.
Vi har för avsikt att varje tävlingstrupp ska delta i 1–2 tävlingar/termin.
4. Tävlingsanmälan och betalning
Anmälan sker till truppens huvudledare. Är man osäker på vem som är huvudledaren så kan man maila kansli@soderhamnsgympan.se eller fråga sina respektive ledare. I samband med anmälan ska tävlingsavgiften betalas in på truppkontot, om det inte sker på senast utsatt tid så kan inte gymnasten delta. Mer information kring det kommer att ges när det blir aktuellt.
För att ledaren ska kunna planera tävlingen behöver den veta vilka gymnaster som vill delta.
Svara ALLTID på anmälan till tävling så vi vet om ni ska med eller inte. Det svaret
betyder dock INTE att ni är anmäld till tävlingen utan att ni har för avsikt att delta, anmälan är klar när betalningen är gjord.
5. Försäljningar
Vi har i föreningen inget säljtvång, men det är väldigt uppskattat att ni hjälper till att sälja. Särskilt i år då stora inkomstkällor såsom tävling och uppvisning blivit inställda. Vi vill så klart inte behöva våra höja terminsavgifter eller dra in på utbildningar för våra ledare på grund av detta, så er sälj-hjälp betyder mycket.
Vi har just avslutat första delen i försäljningen av NewBody och som ni kanske sett så slog vi förra försäljningens rekord med över 200 fler sålda paket denna gång! Grymt jobbat alla! Vi återkommer med mer information när leveransen har kommit. Efterbeställningen är redan nu öppen, om ni kommit på något mer som behöver beställas. Den stängs 30 oktober.
Vi har även dragit igång försäljning av Bingolottos adventskalendrar. Eftersom ni inte kan vara i hallen p.g.a. corona, så säg till er ledare eller maila Mikaela Halvarsson på kansli@soderhamnsgympan.se så ser vi till att ni får kalendrar.
Det kommer också att finnas Bingolotter till uppesittarkvällen den 23 december. Vi återkommer när dessa har kommit till oss, men ta gärna upp beställningar redan nu från era nära och kära.
6. Avsluta sitt medlemskap
Ett medlemskap fortsätter så länge man inte sagt upp det och det gör man genom att kontakta Mikaela Halvarsson på mail kansli@soderhamnsgympan.se. Detta ska göras senast 1 vecka innan terminsstart, annars debiteras man full avgift. Har ni inte sagt upp er plats räknar vi med att gymnasten ska delta - vi planerar grupper utifrån detta och betalar för försäkring för ert barn. Det är därför jätteviktigt att vi får reda på avhopp i tid!
Efter första träningstillfället skickas terminsavgifterna ut till den mailadress ni registrerat på gymnasten, meddela oss eventuella adressändringar.
7. Städ
Vi kommer som tidigare att skriva ihop ett städschema. Mer info om det kommer.
Har ni frågor – maila till kansli@soderhamnsgympan.se.
Alla grupper har egna FB-grupper där information löpande läggs ut, ni kan också sjukanmäla gymnaster via dessa grupper. Om ni inte känner till att grupperna finns kontakta er närmaste ledare för mer info.
Gå också gärna in och följ FB-gruppen Truppgymnaster, föräldrar och ledare! där alla inom trupp är samlade.
Föräldramöte ht-19
Föräldramöte 26 augusti 2019
Missade du föräldrarmöte, eller bara vill bli påmind om vad som blev sagt, så hittar du informationen här:

• 740 aktiva medlemmar
Utav dessa är ca 340 st. barn och ungdomar mellan 6-17 år - 10 tävlande trupper och 5 förberedande tävlingstrupper.
Vi har en trupp för vuxna (över 18 år) där både nybörjare och gamla gymnaster är välkomna. Vi har 6 barngrupper 2-7 år runtom i kommunen - Bergvik x 2, Sandarne x 2, Trönö och på Östra skolan i Söderhamn
Vi har också två parkourgrupper.
Föreningen har också gruppträning via Gymmix. Där finns ca 10 pass i veckan, schema finns på vår hemsida www.soderhamnsgympan.se Vi är i stort behov av ledare över 18 år då vi har cirka 150 barn i kö till trupp och parkour. Yngre ledare som kan visa och leda har vi men vi saknar en vuxen som kan stå som ansvarig. Som ledare får du utbildning från föreningen samt arvode. Du får också stöttning av oss i ditt ledarskap och gemenskap i en himla härlig förening!

• Försäkring Alla våra deltagare är försäkrade genom Pensum. Det är därför väldigt viktigt att betala in sin avgift så alla är försäkrade.

• Cafeterian Ett schema för bemanning av cafeterian under hösten är påbörjat. Vi strävar efter att varje gymnast bara ska behöva bemanna ett pass per år, men det är inte säkert att vi uppmärksammat eventuella byten under vårterminen. Blir ni tilldelade ett pass som ni inte kan, försök gärna att byta inom gruppen eller skriv ut i FB-gruppen ”Truppgymnaster, föräldrar, ledare”.

• Försäljning Vi kommer att sälja Bingolotter till jul (uppesittarkvällen den 23 december) och till nyår, samt Bingolottos adventskalender. Förvarna vänner och bekanta så att de köper av oss ☺

• Andelslotteri Vi har under våren startat namninsamling där man fått anmäla intresse till att vara med. Vi har inte fått tillräckligt många intresserade för att kunna starta upp lotteriet riktigt ännu. Målet är att fylla på med tillräckligt många under hösten för att kunna starta efter årsskiftet. Vill du vara med i lotteriet hör av dig till Mikaela på kansli@soderhamnsgympan.se.

• Policy Vi har i föreningen tillsammans med SISU skrivit ihop en policy där det bland annat beskrivs vilka förväntningar vi har på gymnaster och föräldrar samt vilka förväntningar ni kan ha på oss. Den kommer att läggas ut på vår hemsida och finns i broschyrform på hallen. Säg till om du vill ha/läsa.

• Medgivande av fotografering Föreningen har konton på Facebook, Instagram samt en hemsida där bilder och filmer från
träning kan läggas ut. De flesta trupper har även egna Instagram-konton. Många har redan skrivit på en blankett för medgivande, den som anmält sig det senaste året fick ta ställning i samband med anmälan. Vet du med dig att du inte lämnat medgivande, eller om du vill ändra dig, säg till så får du en blankett att skriva på. Speciellt viktigt är det att informera om ditt barn INTE får vara med.

• Antikmässan Vi kommer i år, för första gången, att vara med och bemanna och hjälpa till kring Antik- och samlarmässan som hålls i hallen. Inför, under och efter mässdagen den 5 oktober kommer vi att behöva hjälp med kioskpersonal, bakning, bortplockning av redskap m.m. Det finns ett schema för bemanning och andra ”arbetsuppgifter”. Arbetspassen som inte är fyllda kommer att läggas ut i gruppen ”Truppgymnaster, föräldrar, ledare”, är du inte redan med där så leta upp gruppen och gå med.

• Tävling Hudiksvall Tävlande trupper kommer att vara med på tävling i Hudiksvall helgen den 23-24 november. Mer information kommer lite närmare från respektive ledare.

• Poängjakten Vi kommer eventuellt att hålla i en ”poängjakt” här i Söderhamn med Gävle som besökande lag.

• Julavslutning Vi har planerat för en uppvisning preliminärt den 7 december i A-hallen inne i stan. Vi kommer att ha två sittningar och mer information kommer längre fram.

• Träningskläder, overaller, väskor På vår hemsida finns kläder och väskor med föreningens logga till försäljning. http://www.soderhamnsgympan.se/sida/?ID=146861

• Städschema Vi ansvarar själv för städning av vår del i hallen, tjejernas omklädningsrum samt toaletten närmast vår träningsyta. Separat schema för det finns på anslagstavlan i hallen. Information kommer också i respektive grupp inför just er städvecka.

• Ändringar i trupper Vi strävar efter att ha trupperna klara inför varje terminsstart, men det kan också förekomma flytt av gymnaster mitt i terminen. En flytt görs i samråd med ledare, gymnast och föräldrar.

• Brevlådor På anslagstavlan i hallen finns brevlådor om du har något som ska tas upp i styrelsen eller i ledargruppen.

• Sponsring Har du eller någon du känner ett företag som vill sponsra oss så får du gärna säga till. Information och vårt sponsorpaket finns på hemsidan: http://www.soderhamnsgympan.se/sida/?ID=248377

Har ni frågor kan Mikaela nås på 070-249 96 07 måndag-onsdag kl. 8-15 eller på kansli@soderhamnsgympan.se.